Nejnovější aktuality

Mnoho dětí z naší školy se zapojilo do mezinárodního humanitárního projektu KIDS TO KIDS (Děti dětem). Projekt je zaměřen na pomoc indonéským dětem, které při katastrofě způsobené vlnami tsunami ztratily rodiče a často přišly i o svůj domov.

Číst dál...

I v letošním školním roce se žáci naší školy zapojili do soutěže Požární ochrana očima dětí. Denis Klepsatel z 8. B obsadil v literární části okresního kola 3. místo. Kamila Vlachová z 9. B získala ve výtvarné části okresního kola 2. místo a v krajském kole se následně umístila na 3. místě. Vítězům blahopřejeme!

Diplomy si můžete prohlédnout v galerii.

Rodiče mohou žádat o žákovské průkazy ISIC. V kanceláři školy je potřeba do 21.6. odevzdat vyplněnou a podepsanou žádost (v příloze),

250 Kč a poslat průkazkové barevné foto dítěte ve formátu JPG na mail: 

Přečtěte si květnové číslo školního časopisu

Oblastního kola soutěže mladých zdravotníků se 15. 5. na českobudějovickém výstavišti úspěšně zúčastnily 2 týmy za I. st. a 2 týmy za II. st. naší školy.

Družstva z II. st. získala 3. a 5. místo, družstva z I. st. obsadila 5. a 9. místo. Všem zapojeným žákům a vyučujícím děkujeme za zodpovědnou přípravu a blahopřejeme k úspěchu!

Nádcházející události

Zveme rodiče našich budoucích prvňáčků na informativní schůzku. Uskuteční se ve čtvrtek 13. 6. od 17:00 hodin ve sborovně v přízemí školy. Účast je důležitá!

Srdečně zveme rodiče a další zájemce na tradiční školní akademii, která se koná v naší škole 27.5. Podrobnosti najdete na plakátu v příloze.

Srdečně zveme všechny zaměstnance, rodiče, bývalé žáky a další zájemce na XI. reprezentační ples školy. Koná se v KD Beseda 1.3.2019 od 19 hodin. Lístky zakoupíte ve škole u p.uč. Skleničkové (1.A). Plakát v příloze.

Zveme vás všechny na tradiční vánoční jarmark na Baarovce ve čtvrtek 29. 11. 2018 od 15:00 v tělocvičně, jídelně a prvním patře školy. Program v příloze.

Anotace

Projekt je zaměřen na zvýšení kvality poskytovaných služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, které jsou poskytovány školními psychology, školními speciálními pedagogy, metodiky pro školní poradenská pracoviště a dalšími odbornými pracovníky.

Ve vybraných školách a školských poradenských zařízeních budou školní psychologové a speciální pedagogové zajišťovat široké spektrum služeb žákům, pedagogům a rodičům. Těmto pracovníkům bude poskytována metodická podpora a bude pro ně zajištěno několikastupňové odborné vzdělávání.

Školám, které nemají školního psychologa a speciálního pedagoga, bude zajištěna metodická podpora a pomoc prostřednictvím středisek výchovné péče.

Dojde k vytvoření sítě metodické podpory, propojení sítí školních a školských poradenských služeb v oblasti metodického vedení, vytvoření základu integrované metodické podpory poradenského systému v ČR a tím potažmo k podpoře žáků a pracovníků škol a školských zařízení.

Jaké jsou cíle projektu

Hlavním cílem projektu je podpora školních poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních.

Specifické cíle projektu

  1. Zvýšení kvality poradenských služeb, nastavení pravidel pro sjednocení jejich úrovně v rámci ČR a supervize systému poskytování poradenských služeb.
  2. Reflexe požadavků EU kladených na kvalitu a efektivitu poskytovaných poradenských služeb a vytvoření sítě integrované metodické podpory.
  3. Vytvoření metodické podpory pro vznikající i stávající školní poradenská pracoviště, pro školská poradenská zařízení na úrovni krajů (PPP, SPC) a pro Střediska výchovné péče.
  4. Tvorba modelové struktury programů DVPP pro školní psychology a speciální pedagogy ve školských poradenských zařízeních s reflexí k dosavadní přípravě začínajících odborníků a ke vzdělávacímu standardu.
  5. Nastavení metodické podpory a supervize ve školských poradenských zařízeních.
  6. Ověření modelové struktury vzdělávání založené na sledování dosažených kompetencí pro školní psychology, speciální pedagogy, doplnění DVPP pro školní metodiky prevence a výchovné poradce.
  7. Dojde k vytvoření katalogu, který definuje stupně poradenské podpory pro žáky ohrožené předčasným odchodem ze vzdělávání, žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (a žáky v režimu podpůrných a vyrovnávacích opatření), k ověření a porovnání modelů integrativního a inkluzivního vzdělávání žáků, včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
  8. Rozšíření poradenské služby pro žáky s poruchami chování prostřednictvím činnosti středisek výchovné péče a vypracování návrhů na legislativní změny v systému poradenských služeb, školního a školského poradenství, které pomohou zefektivnit služby, zajistit metodickou podporu a nastavit mechanismy kontroly těchto služeb.

Proč je projekt potřebný

V systému školních a školských poradenských služeb neexistuje integrovaný model metodické podpory, není nastavena komunikace mezi zřizovateli, metodiky a pracovníky těchto služeb.

Projekty "VIP Kariéra" a "Rozvoj školních poradenských služeb - VIP II" (Rozvoj ŠPP-VIP II) ukázaly na význam školních psychologů a speciálních pedagogů ve vzdělávání, poukázaly na roli těchto odborníků ve školách zejména při práci se žáky s poruchami chování, se žáky cizinci, sociálně znevýhodněnými žáky, žáky nadanými i se žáky s neprospěchem.

Tito odborníci mají velký vliv na skryté kurikulum škol, ovlivňují komunikaci uvnitř i vně školy, zejména ovlivňují kvalitu komunikace s rodiči. Stávající systém školských poradenských služeb (PPP, SPC) je třeba lépe integrovat se systémem školních poradenských služeb. Analýzy činností školských poradenských zařízení a poskytovaných služeb (2010) potvrzují, že tento systém je značně rozrůzněný v rámci jednotlivých krajů, že je třeba oba systémy lépe integrovat a metodicky koordinovaně podporovat. Poradenské služby významně ovlivňují procesy integrace a následné inkluze ve vzdělávání, protože zprostředkovávají metodickou podporu pedagogům, současně pracují se žáky a jejich rodiči.

Projekt má přispět zejména k provázání systémů školních a školských poradenských služeb, včetně zapojení středisek výchovné péče, má doplnit programy DVPP a nastartovat strukturované programy DVPP pro poradenské odborníky. Dále dojde k rozšíření intervenčních a diagnostických přístupů a modelů práce, k nastavení metodické a supervizní podpory pracovišť, včetně kontrolních mechanismů, které napomohou zkvalitnit systém poradenských služeb v ČR.

Na koho se projekt zaměří

Metodickou podporu budou pro ně zajišťovat v každém kraji 3-6 odborníků podle počtu zapojených škol.

Metodiky budou koordinovat hlavní metodici a vedoucí metodici.

V projektu bude také vytvořeno 40 úvazků DPČ pro poradenské pracovníky ve Střediscích výchovné péče.

  1. na žáky základních a středních škol a zvláště pak na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a na žáky s potřebou vyrovnávacích a podpůrných opatření.

    V projektu bude podpořeno minimálně 250 škol.

  2. pozornost je věnována také pedagogům zapojených škol, výchovným poradcům, školním metodikům prevence, vedení škol, zvláště pak ředitelům škol.

    V projektu bude vytvořeno 150 úvazků DPČ školních psychologů a 150 úvazků DPČ školních speciálních pedagogů.

    Metodická podpora bude zajišťována tak, aby na jednoho metodika připadalo maximálně 5-6 škol (cca 42 metodiků).

  3. na pracovníky školských poradenských zařízení (pedagogicko - psychologických poraden - PPP a speciálně pedagogických center - SPC), kterých je 700, včetně ředitelů těchto organizací a pracovníky středisek výchovné péče (SVP), kterých je v současné době 320.


 "Kdyby se člověk přiučil každou hodinu byť jen jediné poučce nějaké vědy, jen jedinému pravidlu řemeslné práce, jen jedinému půvabnému příběhu z dějin anebo přísloví (a že to lze zcela bez námahy, je zřejmé), jak veliký, ptám se, z toho vzejde poklad vzdělání?"

Jan Amos Komenský

Dětský pěvecký sbor

logo carmina

Dětský folklórní soubor

logo barovace

Projekty

logo spp

logo czk

 


Pro zaměstnace školy: technická podpora - e-mail - www administrace